27 Mayıs 2010 Perşembe

Bir yol hatırası

taksim-beylikdüzü otobüsünün heralde en yoğun saatine kalmıştık.
ev derleme toplama seansından sonra,yeni şekil verdiğimiz evden koşar adımlarla uzaklaşırkene,bindiğimiz otobüsteki son koltuğu da babam kapmış bulunmaktaydı.parayı verdikten sonra merdivenin tam yukarıya doğru dönen kıvrımına(en geniş bölüme)oturdum.
trafik saatine denk gelmemizden ötürü yolun kolay kolay bitmiceğinin de farkındaydım.
utana sıkıla yapmıcağım bir şeyi yaparak çok sevgili aağaabeyimin hayran olduğu ismi,oscar wilde'ı,yanıma almış,utanmadan çıkarmış,bi de okumaya başlamıştım..
insan kıyımı olan otobüste önümdeki basamağa da 2 genç abi oturdu.onun önüne yuvarlanarak sıvışan bir amca geldi.tombik,sevimli,kıvırcık saçlı,enteldantel görünümlü bi amca..
önümde duran kafası sürekli dönüp dönüp kitaba baktığı için,kafamı da gözümü de kitaptan nefes alma pahasına da olsa ayırmamaya çalışıyordum.çünkü ayırdığım an,bir kitlenme durumuyla karşılaşacağımdan adım gibi emindim.ki ayırmadan da kitlenebiliniyomuş..
amca bi anda çantasından kafam gibi bi kitap çıkardı ve elimdeki oscarı kapıp,sen biraz bunu kurcala,ben de ona bakıyım dedi,elime aha bunu verdi:
kemküm derken,kurcalıyım biraz kitabı dedim..ilk anda kadına yönelik şiddet ve kadın hakları modunda bişiy düşünerek içeriği,açtım kapağı..adamın kitabı verme istediğinden,adamın,bahaeddin sağlam olduğu aşikardı.
sayfaları açtıkça,ayetlerden alıntılar,kadınlarımız baş taçları cümleleri peşi sıra sıralanıyodu.
bi 15 dk sonra,amca böğürerek ''güzeeel mi?''dedi.''hıhı,güzelmiş'' diyip kapadım kitabı uzattım..tamam o zaman şu bölümü oku,diyip geri verdi.pekii tamam dedim.öle bi okuyodum ki,adamın soru sormasından korkarak,satır atlamadan okudum resmen.''kidaapları dakas edecezzz''dedi beklenmeyen bir üslupla ve gülerek..ben de 'benim değil ama' diyince,hüsrana uğrayarak,hııı peki o zaman şu bölümü de oku diyip geri verdi kitabı.
''ben bu kitabın yazarıyım biliyon nu?''
''hııi,iyiymiş.''
recm konusunda yazdıklarına tesadüf daha yeni izlediğim filmi de işin içine sokarak,adama laf sokmak istedim nedense.sinir oldum.
-'istiklal'de de oynayan bi film var,izlediniz mi?Soraya'yı taşlamak..recm hakkında..bence bi izlieyin,ilginizi çeker''
-''ben film izlemem ki,kitap okurum''dedi..
iyi dedim,velasıl,ben kitabı verdikçe,amca içinden bölüm açarak geri verdi kitabı.1.5 saatimiz bunun gibi konuşmalarla geçti.
en son bi koltuğa yerleşen amca,tam esaslı muhabbete kitlicekti ki,''ben inicem yanlız,size iyi günler''diyip kaçtım..
bubamın yanına sığınmak için aşağya indim.
bu sırada babamın ilk cümlesi:''off anam,kilit yedim bi saroş tarafından,çabuk inelim.''
*ey belediye otobüsleri,sizin kaderiniz hep mi aynı olmak zorunda..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder